Nuffnang

Monday 21 April 2014

Langkah Baru Telah Bermula

4 March 2014 bermulanya perjalanan hidup ku yang baru di bumi Allah di jajahan kawasan orang asing yang tidak aku kenali… Jauh di perantauan meninggalkan desa tercinta, lahir di benak ku kerinduan kepada kedua bonda dan ayahda ku… Jam 1100 aku melangkah dengan berani di bumi asing, demi mencari rezeki yang terbentang luas di bumi ciptaanNya… Ditempatkan aku dikawasan yang terasing, kekok kaki melangkah memulakan dugaan yang baru… Namun semangat aku tidak luntur sebegitu saja… Kerana aku tidak sendirian, diiringi berkat dan doa segala keluarga dan kenalan ku, aku tabah mengharungi segala onak duri ranjau kehidupan… Sarawak… Nama diberi sebuah kawasan jajahan James Brook ketika dahulu… Peninggalan pemerintahannya masih lagi terasa… Pekelompokan penduduk bukti segalanya… Tanah yang sedang membangun seperti dkawasan-kawasan yang lainnya… Sibu… Sebuah Bandar yang membangun sejahtera dan aman… Disini-lah hartanah, khazanah, segala lagi nah nah dihujung perkataan akan ku nilai…


Panjang nyer aku beleter… Sebenarnya nak tunjuk gambar kat bawah ni jer… Hahahax >_< Maaf la kalau tak cantik… Amatur lah katakan….. ^_^







Mana satu tahun kelahiran korang ikut kalendar Cina?

Arnab

Harimau

Seladang

Naga

Ular

Kuda

Kambing


Monyet

Ayam

Anjing

Khinzir

Tikus



Di kelantan ada Pasir Mas, kat sini Tanah Mas >_<

Pasar Besar












Dikatakan bangunan yang tertinggi di Sarawak


No comments:

Post a Comment