Nuffnang

Tuesday 5 May 2015

Ibu

Aku tak tahu apa yang harus aku lakukan tanpa dia..
Dia..
Yang tak pernah letih menasihati aku..
Yang senang-tiasa menemani aku..
Yang selalu menjaga aku..
Tanpa dia..
Aku berasa hampa hidup di dunia..
Tanpa dia..
Aku bukanlah apa-apa..
Aku hanya seorang insan yang lemah..
Yang memerlukan kekuatan..
Kekuatan cinta, kasih dan sayang darinya..
Dirimu sangat berharga bagi ku..
Walaupun engkau selalu memarahi ku..
Aku tahu..
Itu satu bentuk perhatian dari mu..
Itu maknanya..
Kau peduli akan diri ku..
Terima kasih ibu..
Atas segala apa yang telah kau beri pada ku..
Tidak terbalas jasa mu..
Mengandungkan aku..
Melahirkan aku..
Membesarkan aku..
Tidak ku rasa perit sakitnya..
Ya Allah..
Terimalah doa ku..
Agar dapat iringi ibu ku..
Bahagia di syurga mu..
Berikanlah kesihatan kepada ibu ku..
Panjangkanlah umurnya..
Aku ingin membahagiakan dirinya..
Sebelum dia, atau aku pergi terlebih dahulu..

#mencaricinta:’)
#mencarisinarhidayah:)
#awakmemangcomel^_^

No comments:

Post a Comment