Nuffnang

Friday 28 September 2012

Mendakap Cinta

Adakah ini balasannya,
setelah cinta ku beri,
sepenuh hati kucurah sayang,
setega perasaan ini ku pertaruhkan,
namun,
sekilas raga kau usangkan semuanya,
sekelip mata kau robohkan,
istana cinta bertakhtakan janji,
sehela nafas kau racuni,
haruman taman kasih nan mekar bunga-bungaan jiwa.

Telah berulang kali ku mengalah,
ternyata sabarku tidak bermakna buat mu,
riang nya kau menari di atas tangisan ku,
kau permainkan hatiku sesuka hatimu,
apakah ertinya ucapan manis mu,
kau nyatakan merindui diri ku,
mungkin hanya diri ku,
yang membiarkan menipu diriku,
biar kasih dan luka menyiksa jiwa,
biarkasih tak kunjung tiba,
biar aku yang mengemis cinta,
kerana pada hakikatnya,
diri ku kau persenda.

Di malam yang sunyi,
sepi menyendiri,
ku hulur dan menyusun jari,
ku pohon kau hadir dan ubatkan rinduku,
sebuah kasih tak kunjung hadir,
mencari sinar cinta,
dalam kelam aku melangkah,
dalam takut aku berani,
mencari jalan terang,
untuk aku buat bekalan hidup,
untuk terus mengharungi liku-liku hidup,
dan sedikit sisa masa yang tinggal,
akan aku jayakan dengan seribu kegagalan...

No comments:

Post a Comment