Nuffnang

Thursday 4 October 2012

Cinta VS Sahabat

Orang kata antara cinta dan persahabatan, persahabatan itu lebih penting... 
Betul ke???
Pada pendapat aku pula, jika tiada perasaan cinta, bagaimana seseorang itu mahu hidup?
Jika bukan cinta, bagaimana persahabatan akan terus kekal?
Hurmmm banyak persoalan sebenarnya yang bermain di dalam fikiran nih...

Persahabatan dan Cinta dua perkara yang berbeza namun mana satu yang lebih penting?
Bersahabat biar seribu bercinta biar satu. Jadi seperti persahabatan lebih penting didalam kehidupan berbanding cinta. Kerana sahabat sentiasa bersama kita berbanding cinta kita. Kepada seseorang yang kita cintai, kita perlu mengambil berat tentang dirinya sepanjang masa, namun sahabat tidak mengapa kiranya kita terlupa akan dirinya seketika waktu. 

Cinta merupakan sesuatu perasaan yang ada dalam diri setiap manusia yang amat berat berbanding persahabatan. Segala kelakuan, perbualan perlu di susun rapi berbanding dengan sahabat kita selamber saja mau cakap apa dan buat apa. Mereka tidak kisah berbanding cinta yang akan terluka jika ada sesuatu yang menyinggung hatinya.

Bagaimana kita hendak mengimbangi antara persahabatan dan percintaan? Ia nya agak sukar jika kita tidak menempuhinya sendiri. Kerana setiap manusia memiliki personaliti yang berbeza.

Dalam erti kata lain, setiap situasi yang berbeza akan memenangkan salah satu antara cinta dan sahabat. Jadi, kita perlu bijak memilih jawapan yang tepat pada situasi tersebut.

No comments:

Post a Comment