Nuffnang

Tuesday 9 October 2012

Keajaiban Kuasa Allah: Adakah tubuhnya sihat dengan datangnya penyakit baru?



Seorang ahli otobiografi menceritakan bahawa pernah ada seseorang menderita kelumpuhan yang membuatkan dirinya terpasung di dalam rumahnya. Sakitnya itu telah berlangsung saban tahun sehingga beliau berputus asa. Para doktor telah memberitahunya yang mereka tidak mampu lagi mengubati akan dirinya.

Pada suatu hari ada seekor kala jengking jatuh dari bumbung ke kepalanya dan tidak dapat mengusirnya kerana beliau tidak dapat bergerak. Kala jengking itu menyengat beberapa kali. Setelah itu secara mengejut badannya dapat digerakkan mulai dari tapak kaki hingga ke anggota atas kepala. Darah mula mengalir kesemua organ, kesembuhan menjalar keseluruh jasad. Beliau sihat kembali, berjalan-jalan di dalam bilik tidurnya dan membuka pintu menghampiri keluarganya. Pada saat itu keluarganya berdiri dengan tidak percayanya melihat dirinya sembuh setelah apa yang terjadi.

Maha suci Allah telah memberi kesembuhan pada beliau melalui cara begini. Lantas beliau menceritakan kepada doktor apa yang telah berlaku. Doktor mempercayai bahawa pada kala jengking terdapat serum antibiotik yang mengandungi racun, jika toksidnya dikeluarkan secara kimia, maka ia boleh menjad ubat kepada penderita lumpuh. 

Maha Mulia  Zat Yang Maha Baik, yang tidak menurunkan suatu penyakit pun kecuali Dia juga menurunkan penawar.

No comments:

Post a Comment